Merin de Does is, naast communicatie- en imagoverbeteraar, ook leiderschapsexpert.

storytelling specialist

Storytelling specialist

Iemand die van verhalen haar werk heeft gemaakt. Ben JIJ op zoek naar een storytelling specialist voor:

  • Jouw/jullie corporate story?
  • Een videoproductie?
  • Redactionele artikelen?
  • Content & copywriting?

Merin de Does is marketing- communicatiestrateeg én storytelling specialist. Ze helpt ondernemers, bedrijven en organisaties met het neerzetten van een ijzersterk verhaal. Een verhaal dat motiveert, binding creëert & activeert.

Motiveren

Wil je als directeur, manager of teamleider je werknemers/medewerkers motiveren? En is het je wens om werknemers met elkaar en de organisatie te verbinden? Wil je het succes als organisatie vergroten?

Dan zijn verhalen daar een prachtige communicatiemiddel voor. Als storytelling specialist help ik jou/jullie verhalen effectief in te zetten. Verhalen vormen een krachtige vorm van interne communicatie. Het vertellen van verhalen is een uitermate geschikt hulpmiddel bij organisatieverandering of bij reinventing organizations. Meer betekenis en zingeving op het werk? Het kan!

Verbinden

Verhalen spreken tot verbeeldingskracht en nemen je mee in emoties. Daarmee zijn verhalen de meest krachtige vorm van communicatie, omdat ze je onderbewustzijn aanspreken. Je (kritische) bewustzijn wordt daarmee tijdelijk naar de achtergrond ‘verdrongen’ en je wordt ontvankelijker voor suggesties. Verhalen roepen ook herkenning en erkenning op bij de kijker, lezer of luisteraar. Verhalen en personages worden – meer dan eens – geïdealiseerd. En soms, soms wordt een verhaal ook wel geromantiseerd. Maar het aller-, allerbelangrijkste aan verhalen is dat mensen er een eigen beleving aan koppelen. En dat is de ‘lijm’ die verhalen zo krachtig maakt, waardoor het de gave heeft mensen en ideeën aan elkaar te verbinden.

Activeren

Heb je ooit wel eens een Fast & Furious-film in de bioscoop gekeken – en  vervolgens de neiging gehad om naar huis te scheurééén?! Of ben je ooit wel eens de bioscoopzaal uitgewandeld na het kijken van een James Bond film, en wilde je eigenlijk ook wel zo’n Rolex of Aston Martin? Verhalen hebben een sterke invloed op onze hersenen en zo – uiteindelijk – ook op ons voorkeursgedrag.

Een goede storytelling specialist weet subtiele nudges in verhalen te stoppen en een sterke binding met de doelgroep te creëren. Meer weten? Neem dan eens contact met mij op.

storytelling specialist marketing leiderschap

Voorbeelden van grote merken

Zo zet Cooblue storytelling in

Zo zet Lego storytelling in

Zo zet Nike storytelling in

Zo zet Disney storytelling in

Freelance of interim storytelling specialist?

Als storytelling specialist help ik ondernemers, bedrijven en organisaties met het op papier zetten van hun verhaal. Niet alleen het puur opschrijven van een verhaal is waardevol; het verhaal moet ook leven – of gáán leven binnen een organisatie. Én het moet bepaalde elementen bevatten waardoor het verhaal succesvol overgebracht kan worden. Denk aan de juiste aandachtsspanne, het gebruik van archetypes, een effectieve verhaalstructuur en nog vele andere zaken.

Heb je een groot project, een organisatieverandering of een (strategisch) marketing- of communicatieplan waar je wel een storytelling specialist voor kunt gebruiken? Dan help ik je graag. Met jarenlange ervaring in de marketing- en communicatie en met mijn kennis van storytelling, gaan we samen aan de slag. Dat kan voor een aantal dagen zijn, of een aantal weken.

Een goed verhaal gaat nog jaren mee en is zijn investering driedubbel en dwars waard.

Merin de Does is, naast communicatie- en imagoverbeteraar, ook leiderschapsexpert.