Merin de Does is, naast communicatie- en imagoverbeteraar, ook leiderschapsexpert.

Positioneren met woorden

Ik schreef het op de homepage al: de kracht van woorden is ongekend. De vraag is alleen: zet jij ze effectief in voor jezelf, je bedrijf en/of je organisatie? Taal is een eigenaardig ding. Je kunt er gigantische invloed mee uitoefenen. Je kunt er zaadjes mee planten in the minds of others. En je kunt er een boodschap mee laten beklijven.

positioneren met woorden

Het gevoel is leidend voor de keuze van woorden. Ga op zoek naar krachtwoorden!

Marketing is eigenlijk een vroege voorloper van sales. Met goede marketing verleid je, je doelgroep al tot het maken van een instap in joúw salesfunnel. En daar begint de klantreis.

En… daar begint ook het beïnvloeden van gevoel. 

Wist je dat mensen emotionele wezens zijn? En dat we keuzes maken op basis van ons gevoel? Keuzes, die we later pas rationeel verantwoorden? Vrouwen herkennen zich hier wellicht meer in, maar mannen doen dit even goed.

Wat betekent dat voor jou en je communicatie? Dat betekent dat je dus eigenlijk niet het verstand van je doelgroep, maar het gevoel van je doelgroep moet aanspreken. En daar maak je een shift: van spreken tot het bewustzijn, naar spreken tot het onderbewustzijn. Niet veel mensen zijn zich hier bewust van. En niet veel marketeers zijn zich hier bewust van – en/of geoefend in. Merin de Does van Effect Marketing is dat wél.

Merin weet met taal precies de juiste snaar bij jouw doelgroep te raken. Die ene snaar, die zorgt voor de – door jou – gewenste verandering in kennis, houding en/of gedrag van je doelgroep. Dat doet ze met haar eigen methode, met hulp van krachtwoorden, archetypes, idealisering en verhalen die tot emotie aanzetten. Waardoor de lezer, kijker of luisteraar een imprint maakt van jouw boodschap. Een imprint om niet snel meer te vergeten.

Met Effect Marketing…

  • Spreek je tot het onderbewustzijn van mensen;
  • Leer je jezelf effectief te positioneren met woorden;
  • Geef je je doelgroep de kans om jouw merk te idealiseren;
  • Maak je een diepere verbinding met je doelgroep;
  • Behaal je korte- en lange-termijn succes!

Of bekijk mijn LinkedIn.

Merin de Does is, naast communicatie- en imagoverbeteraar, ook leiderschapsexpert.