
Facebook adverteren: vergeet je pixel niet!
Facebook adverteren: waarom zou je? Ohh, Facebook. Facebook verzamelt zoveel data van zijn gebruikers dat het bijna immoreel is. Bijna, want dat is het … More Facebook adverteren: vergeet je pixel niet! »
Social Media Marketing is marketing op… je raadt het al: social media. Afhankelijk van je doelgroep: B2C of B2B, wordt hier het meest geschikte social media marketing platform voor uitgekozen. Zo hebben Facebook en Instagram een gigantisch bereik bij de doelgroep ‘particulieren’ en is LinkedIn ideaal voor het bereiken van andere ondernemers en decision making units (de beslissende personen) binnen bedrijven.
Wie aan de slag gaat met social media marketing maakt gebruik van de gigantische bak aan data die social media platformen beschikbaar hebben – om daarmee ultragericht te targeten op de ideale/gewenste doelgroep. Zo haal jij de klanten binnen die bij je passen. Én die dus ook echt zitten te wachten op jouw product of dienst. Jij maakt namelijk gebruik van advertenties bij social media marketing om je doelgroep te bereiken, maar mensen geven het nog altijd zelf aan als ze interesse hebben. Je krijgt dus daadwerkelijk geïnteresseerde kopers naar je website of op een afspraak. Dan is het alleen nog aan jou om ze binnen/over te halen.
Je kunt overigens niet alleen ‘nieuwe doelgroepen’ bereiken. Social media leent zich ook meer dan uitstekend voor retargeting. Bijvoorbeeld door het installeren van een retargeting pixel op je website. Daarmee kun je voor jou ‘anonieme’ websitebezoekers – die tijdens hun bezoek aan jouw niks van zich hebben laten horen – opnieuw targeten met advertenties. Behalve een reminder krijgen ze nu dus ook een duidelijke call-to-action.
In Nederland is deze vorm van online marketing nog altijd groeiende. Het is inmiddels dé winstgevende vervanger van mass outreach geworden. Waar je voorheen moest investeren in dure televisiespotjes en advertenties in magazines – waarvan je de return on investment niet of nauwelijks kon meten – kun je nu een publiek bereiken die je geografisch en demografisch zelf af kunt bakenen. En daarbij kun je ook nog targeten op gewenste interesses.
Deze vorm van (online) marketing heeft het er stukken makkelijker op gemaakt om winstgevende reclame-uitingen de wereld in te brengen. En jouw advertenties bevinden zich dáár, waar tegenwoordig alle ogen op gericht zijn: het scherm van je smartphone.
Wil je weten hoe te beginnen met social media marketing of hoe je er het maximale uit kunt halen? Neem dan contact op met een specialist.
Facebook adverteren: waarom zou je? Ohh, Facebook. Facebook verzamelt zoveel data van zijn gebruikers dat het bijna immoreel is. Bijna, want dat is het … More Facebook adverteren: vergeet je pixel niet! »
Doelgroep bepalen voor makelaars? Ha, huizen verkopen doe jij, als makelaar, via Funda! Of wie weet heb je jouw huizenaanbod wel ‘gewoon’ op je … More Doelgroep bepalen voor makelaars »