Web design en tekst: een krachtige marketingdriehoek

Web design en tekst. Want wat is een website zonder design én tekst? Wat is tekst zonder een website? En wat is tekst zonder design?! Je wilt het gewoon alle drie, toch? En dan zo krachtig mogelijk. Marketing mét effect. Daar heb je die krachtige marketingdriehoek voor nodig…

Lucky you. Effect Marketing biedt je die krachtige marketingdriehoek.

IJzersterke positionering

Positionering of positioneren gaat over vormen van de juiste beeldvorming rond je product, dienst of organisatie. Die beeldvorming heb je deels zelf in de hand, maar deels ook niet. Als mensen zijn we namelijk de hele dag door bezig om van allerlei zaken een interne voorstelling te maken. We hebben allemaal zo onze eigen, unieke gevoelens bij bepaalde woorden, kleuren en geuren. En we generaliseren en vervormen graag de dingen in ons hoofd. Niet altijd terecht, maar we doen het wel. Soms dient het ons, soms ook niet.

Om je een voorbeeld te geven:
Als ik tegen jou zeg “De kat zit op de trap“. Waar denk je dan aan?

  • Is de kat die jij in je hoofd hebt zwart, bruin, rood of grijs?
  • Is de kat langharig of kortharig?
  • Wat voor trap zie je voor je? Een stijle trap, een wenteltrap, een … etc.

Zie je hoe razendsnel jouw brein die invullingen heeft gedaan? Maar dat betekent niét dat ik ook hetzelfde plaatje voor me heb. Sterker nog: ik kan zelfs een compleet ander beeld hebben gemaakt, van precies dezelfde zin.

Spelen met beïnvloeding

Web design en tekst is voor Effect Marketing: spelen met beïnvloeding. Wat wil je dat je publiek/doelgroep doet? Wil je dat ze zelf invulling geven aan je slogan (bijv. Nike: “Let’s do it!“) of wil je met tekst juist een heel concreet beeld oproepen? En hoe ben je van plan kleuren in te zetten? Heb je enig idee welke kleur wat voor gevoel overbrengt? Of kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Effect Marketing weet welke kleuren voor de meeste mensen rust oproepen – en welke kleuren schreeuwerig zijn en de aandacht eisen (bijv. Mediamarkt: schreeuwend rood). Die kennis is hier in huis – en jij kunt er gebruik van maken! 🙂

Web design en tekst

Tegenwoordig gebeurt een hoop marketing online. Web design en tekst zijn daarin je drie hoofdingrediënten: zij vormen je vertrekbasis voor al het andere dat je aan marketing doet.

Je website
Je website is het uithangbord voor het DNA van je bedrijf of organisatie. Daarbij is het ook je conversiemachine. Hiér wil je mensen naartoe hebben. Hiér wil je ze overtuigen. Natuurlijk kun je zonder een website aan de slag, maar wáár verzamel je dan je projecten, je recensies, je social proof… en wáár deel je je kennis, je bedrijfsvideo’s, je nieuwsupdates, etc.? En voor de gevorderden onder ons: wát ga je dan überhaupt als leadmagneet inzetten? Zonder een website wordt het een stuk moeilijk om autoriteit in de markt uit te stralen en nieuwe klanten binnen te halen. So, get one! (Als je ‘m al nog niet had).

Je (web)design
“Design is the silent ambassador of your brand.” 
En zo is het. Als je aan merken denkt, denk je aan kleuren. Bijvoorbeeld Dreft: rood logo, groene verpakking. Mediamarkt: rood. Coolblue: het zit zelfs in de naam, dat blauw. Goed design past bij wat je uit wilt stralen en blijft hangen bij de ontvanger. Wat een goed design lastig maakt om te ontwerpen, is de simpelheid ervan. Design is simpel, maar dat betekent niet dat het makkelijk is. Bovendien moet het voor jou ook goed voelen. Ga je met Effect Marketing dat avontuur aan?

Je tekst(en)
Ik ben niét het soort tekstschrijver dat over een verkeerde komma hier of daar valt – natuurlijk is het wel fijn als een tekst gewoon klopt – maar ik ben wél iemand die van impact maken houdt. En dat kan ik, met de juiste woorden. Ik speel met taal, abstractieniveaus en hypnotische taalpatronen*. Eng? Welnee, Nike doet het ook. En voor wat dat betreft: ABN Amro, Dreft en BMW zijn er ook een kei in. Wat weten zij dat jij (nog) niet weet? Ik kan het je vertellen. En ik kan het voor je in de praktijk brengen. Joúw praktijk.

Web design en tekst*Dankzij mijn certificeringen als (hypnose)coach weet ik óók hier ont-zet-tend veel vanaf. 

Zo snel mogelijk aan de slag?

    Wat kunnen we voor je doen?

    Ik ga ermee akkoord dat bovenstaande gegevens worden verwerkt door Effect Marketing.

    Boekingen open voor augustus 2021.