Tekstschrijver

Persberichten

Een ‘oprolbaar’ persbericht, actieve teksten zonder tangconstructies en de aanhalingstekens op de juiste plek. Klinkt dit je allemaal wat moeilijk in de oren? Huur dan een professionele tekstschrijver in. Een tekstschrijver met ervaring. Een tekstschrijver die volledig in een onderwerp kan duiken en dat vervolgens makkelijk leesbaar op papier kan zetten. Huur een tekstschrijver via Effect Marketing in.

Je kunt mij, Merin, als tekstschrijver inhuren voor teksten van diverse aard. Denk aan webteksten, redactionele stukken, het afnemen en uitschrijven van interviews, whitepapers, ebooks, columns, vakartikelen en tekstcorrecties. Wat mij als tekstschrijver onderscheidt is dat ik me ook bewust ben van de ‘plakkracht’ van communicatie. Met andere woorden: in hoeverre blijft jouw boodschap bij de lezer hangen? Dat komt omdat ik onder andere mijn kennis van neuromarketing, storytelling en beïnvloeding in kan zetten in mijn teksten.

Copywriter

Copywriting is een vak apart in de wereld van het geschreven woord. Copywriting wordt ook wel ‘salesmanship in print‘ genoemd: het is het schrijven van wervende teksten voor commerciële doeleinden. Vroeger ging copywriting puur en alleen om het schrijven van een wervende tekst. Maar tegenwoordig is het zoveel meer. Natuurlijk is de basis wel gebleven: de wervende tekst blijft de kern. Daaromheen gebruik je beïnvloedingsprincipes, zoals social proof en het creeren van een gevoel van schaarste. Alles om je lezer zo snel mogelijk over te laten gaan tot aankoop. Copywriting zet je bijvoorbeeld in op folders en op salespagina’s van je website. Maar het zou ook heel goed kunnen werken op de homepage van je website. En een copywriter schakel je ook in wanneer je op zoek bent naar een ijzersterke slogans. Goede copywriters doen veel meer dan alleen schrijven: ze kennen je doelgroep. Ze weten welke problemen en behoefte je doelgroep heeft – of ze onderzoeken dit voordat ze beginnen te schrijven. Wil je vandaag nog een professionele copywriter? Neem dan contact op.

Redactioneel

Je hebt een verhaal te vertellen. Je hebt ruimte voor jouw verhaal in een blad, magazine of de krant gekocht of gekregen. En nu? Hoe krijg je nu wat er in jouw hoofd zit, of wat er in jouw bedrijf/organisatie leeft, op papier? Natuurlijk schakel je dan een freelance redacteur in! Want je wilt toch een goede indruk maken met jouw tekst? En misschien nog wel belangrijker: je wilt dat jouw boodschap overkomt. Of het nu om een interview gaat, het vertalen van vakliteratuur naar een goedlopend verhaal of het vertellen van jouw corporate story…

Zoek je een freelance redacteur? Dan ben je bij Effect Marketing aan het goede adres!

Overige teksten

Bij online teksten zal ik je altijd eerst vragen wat het doel is van je tekst? En via welk medium je het wilt verspreiden? Daarna kijken we samen naar interessante inhoud voor de tekst. En natuurlijk ook naar de boodschap die erin verpakt moet zitten. Vervolgens ga ik voor je aan de slag. Een e-mailnieuwsbrief, een blog, een informatieve webpagina, een SEO tekst of verhalen voor op social media. Ik krijg er energie van! Met veel plezier schrijf ik de teksten voor je op en uit.

In ’t Nederlands of in ’t Engels?