SEO Bureau inschakelen?

Start met een gratis SEO scan.

Wil je heersen in Google en op de eerste pagina belanden, in de top 3 zoekresultaten op de – voor jou meest relevante – zoekwoorden? Als SEO bureau levert Effect Marketing diensten op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Effect Marketing is een SEO Bureau die als methodiek White hat SEO gebruikt voor de meest duurzame resultaten binnen de online marketing.

Wat doet een SEO Bureau?

Er zijn twee soorten SEO (zoekmachineoptimalisatie): On page & off page SEO. Beiden vereisen hun eigen kennis en expertise. Een goed SEO Bureau helpt je op beide vlakken op weg. Ben je nog nieuw in de wereld van SEO, dan is het verstandig om te beginnen met het optimaliseren van je website. En geloof ons, daar is vaak genoeg nog werk te verrichten. Als dat eenmaal geoptimaliseerd is, kun je naar SEO mogelijkheden buiten je eigen website kijken. Natuurlijk mag – en kan – het ook tegelijkertijd.

Vraag de gratis SEO scan aan.
Professioneel bureau voor SEO

On page SEO

On page SEO heeft te maken met goede h1 titels, ingevulde meta descriptions en de juiste meta keywords. Maar ook je permalink structuur, XML Sitemap, laadnselheid en breadcrumbs spelen een belangrijke rol. Is dit allemaal abracadabra voor je? Geen zorgen, Effect Marketing neemt het als gespecialiseerd SEO bureau graag voor je uit handen.

Off page SEO

Off page SEO gaat er met name over dat andere websites naar jouw site linken. Maar ook social media spelen hier tegenwoordig een belangrijke rol in. Links die naar jouw website verwijzen noemen we backlinks. Google houdt er alleen niet van als die backlinks op ‘onnatuurlijke’ wijze worden verkregen. Als je met Off page SEO aan de slag gaat, zorg dan altijd voor een gedegen strategie en een expert die precies weet wat hij/zij doet. Anders kun je nog wel eens lager in Google komen te staan, in plaats van hoger. En dat wil je natuurlijk niet.

seo bureau specialist expertises

SEO: Vergroot je online zichtbaarheid!

Je hebt een website en je vraagt je misschien af: wat nu? Die klanten komen niet vanzelf naar je toe. Of toch wel… áls je er een beetje slim mee omgaat. Hoe je dat laatste doet, is met de hulp van een professioneel bureau dat gespecialiseerd is in SEO. Een SEO Bureau helpt je om gevonden te worden op juist DIE zoektermen, waar je doelgroep op zoekt. Een echte SEO specialist maakt daarom ook altijd een doelgroepanalyse, voordat hij/zij aan de slag gaat. Daarna wordt er een strategie uitgestippeld om jouw onderneming zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen – en als het even kan om conversiegericht verkeer binnen te halen.

Wat heb je (het allerhardst) nodig?

Website SEO

Bij deze vorm van SEO pakken we je website aan. Dat kan gaan om het herschrijven van teksten, het installeren van ondersteunende SEO plugins, het optimaliseren van title tags en meta keywords & descriptions en/of het optimaliseren van je PageSpeed. Ook wordt er gekeken of je website responsive en mobielvriendelijk is. Alles wat Google belangrijk vindt aan een website, kijkt Effect Marketing voor je na – en waar nodig wordt alles geoptimaliseerd.

Linkbuilding SEO

Linkbuilding SEO is delicate business. Hier moet je ECHT 100% zeker weten dat je met een eerlijk & transparant SEO Bureau in zee gaat. Linkbuilding draait om het verzamelen van kwalitatieve backlinks – en dat doe je op twee manieren: door middel van het schrijven van gastblogs op goed bekeken en belezen websites & door het zoveel mogelijk (laten) delen van jouw content op social media. Vertelt iemand je dat het ook anders kan? Bull.shit. Ik durf je te garanderen dat Google je op alle andere manieren afstraft.

Lokale SEO

Lokaal vindbaar zijn, kan dat? Jazeker! Stel je hebt een onderneming waarmee je met name klanten in jouw eigen stad wilt bedienen. Dan is het verstandig om met lokale SEO aan de slag te gaan. Mensen zoeken namelijk vaak op zoektermen waar hun eigen stad in voorkomt. Denk maar eens aan wat je zelf intikt bij Google. Als je op zoek bent naar een kapper, zoek je op ‘Kapper [jouw woonplaats]’. Hetzelfde geldt voor een bakker, schoonheidssalon, pedicure, makelaar, et cetera. Lokale SEO is dus zeker geen overbodige luxe.

Op zoek naar die ene White hat SEO specialist die je naar de top van Google brengt, zonder schimmige praktijken?
Look no further.

„Succesful SEO is not about tricking Google. It’s about PARTNERING with Google to provide the best search results for Google’s users.”

Phil Frost.

Professioneel SEO Bureau inschakelen?

We gaan graag voor jou aan de slag door eerst jouw website en jouw bedrijf te analyseren. Wie is je ideale doelgroep? In hoeverre trek je die nu aan? Op welke keywords wil je gevonden worden? We maken een heldere analyse, waarna een concreet plan wordt uitgedacht om verbeteringen aan te brengen.

Een SEO Bureau huur je in om iemand scherp naar je website te laten kijken – en om alle elementen aan te laten stippen die een negatieve invloed op je positie in de zoekresultaten hebben. Of om simpelweg te kijken naar de (nu) nog ontbrekende elementen waarmee je jouw zoekmachine optimalisatie kan verbeteren. Een zoekmachine optimalisatie Bureau is dus gefocust op het verhogen van jouw vindbaarheid.

Als er eenmaal een verbeterplan ligt, zetten we onze kennis van SEO-vriendelijke webteksten schrijven, copywriting, onze technische vaardigheden en onze afbeeldingsoptimalisatie-technieken in, om jouw vindbaarheid te verhogen.

Stappenplan

1.
Doelgroep definiëren

Een website werkt alleen als je de juiste mensen op de juiste manier aanspreekt. We kijken dus naar wie je ideale klant(en) zijn en of ze je website momenteel wel weten te vinden. Trek je de juiste mensen aan? Deze fase is leidend voor alle andere stappen, dus we pakken dit zo grondig mogelijk aan. Indien nodig gebruiken we hulptools zoals Google Analytics en Hotjar. Mocht je Google Analytics nog niet hebben, dan installeren we die gelijk voor je.

2.
Grondig zoekwoorden-onderzoek

Als we je doelgroep eenmaal kennen, gaan we achterhalen waar ze naar op zoek zijn. Hoe stellen ze hun vragen aan Google? Welke problemen kun jij met jouw dienst(en) en/of product(en) voor ze oplossen? Met behulp van zoekmachineoptimalisatie tools – en door zelf goed na te denken – kunnen wij als SEO Bureau een zoekwoordenlijst maken met keywords die interessant zijn voor jouw bedrijf om op te scoren.

3.
Concurrentie analyseren

Door je concurrenten te analyseren kunnen we sneller leren. En het is misschien wel de leukste manier om aan zoekmachineoptimalisatie te doen. Door te kijken naar de website van de concurrent(en), hun inhoud, het linkprofiel, landings-/salespagina’s en hun social media kanalen – en door te gebruik te maken van online tools – kan een goed SEO Bureau achterhalen wat zij goed hebben gedaan en dit nóg verder versterken.

4.
Verbeterpunten vinden & oplossen

Na een uitgebreide analyse op meerdere vlakken, gaan we aan de slag. We hebben de verbeterpunten nu in kaart gebracht en gaan oplossingen doorvoeren. Dit zijn meestal geen technische hoogstandjes (bij uitzondering komt dit eens voor), maar vaak wel veel arbeidsuren die erin gaan zitten. Wil je liever een verbeterplan in de vorm van een rapport? Ook dat kunnen we opleveren.

:)
×
Product added to cart

Geen producten in je winkelmand.