Content marketing

“Wie (nu) nog niet aan content marketing doet, loopt tientallen – zelfs honderden – klanten mis.”

Wat is content marketing?

Content is een Engelse term, wat in essentie betekent: alle communicatie die met een ander wordt gedeeld. Dat kan zijn in de vorm van tekst, maar ook in de vorm van beeld (bijv. infographics, foto’s) of spraak (bijv. podcasts). Content marketing is dus eigenlijk vrij breed. Het interessante eraan is dat je je eigen aanpak erin kunt ontwikkelen.

Content marketing

Effect Marketing = content marketing

Content, oftewel: communicatie, kan informerend, enthousiasmerend of activerend zijn. Afhankelijk van wat je doel is, richt je je content daarop in. Zo is een webtekst op de ‘Over ons’ pagina bijvoorbeeld – door de regel – informerend, maar is de tekst op een salespage, inclusief alle ondersteunende beelden, video’s en spraak, vaak wervend van aard. Met andere woorden: verleidelijk, uitnodigend, activerend. Op een salespage WIL je dat je bezoeker op de koopknop drukt, toch?

Content wordt dus altijd gecreëerd met het einddoel in gedachten. Daar werk je immers naartoe.

Marketing is echter commercieel van aard en heeft traditioneel betrekking op alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om de verkoop van producten of diensten te bevorderen (aldus Wikipedia).

Content marketing kun je dan definiëren als: alle communicatie (tekst, beeld en geluid), die gericht is op het bevorderen van de verkoop van producten en/of diensten.

Content & Merkherinnering

Content om te informeren is leuk, maar het is nóg leuker als die informationele content dan ook blijft hangen bij je doelgroep. Denk even terug aan de ‘Over ons’ pagina op je website. Hier staat een hoop informatie op, maar die webpagina is er niet voor niks. Die webpagina heeft een doel. Dat doel is: mensen het DNA van je bedrijf vertellen en ze, hopelijk, daarmee aan je bedrijf (of organisatie) binden. Je zet dan in op merkherinnering. Een goede ‘Over ons’ pagina vertelt een verhaal dat de lezer niet zomaar meer vergeet. It sticks with them.

Voor deze vorm van content is storytelling uitermate geschikt.

Content & Merkherkenning

Content passend bij je merk is divers, maar wél uniform. Het is voor je publiek makkelijk herkenbaar wie de afzender is van de boodschap. En dát is wat je wilt bereiken, omdat je potentiële klanten je dan sneller op hun netvlies hebben. Verbinding is key hierin. Zonder verbinding geen verkoop.

Onder content ten behoeve van merkherkenning, vallen bijvoorbeeld:

  • Webteksten;
  • Public Relations (PR) & persberichten;
  • Blogartikelen;
  • Infographics;
  • Fotografie;
  • Vormgeving voor online & offline (hard copy) communicatie;
  • Advertenties;
  • etc. etc.

Content marketing zorgt voor engagement (verbinding) met je doelgroep.
En verbinding is je benodigde portaal om te kunnen verkopen.

Content marketeer nodig?

Effect Marketing biedt je niet alleen een ijzersterke tekstschrijver, maar ook een communicatieadviseur, vormgever en neuromarketeer – allemaal in één persoon. Ga voor maximaal effect!

    Wat kunnen we voor je doen?

    Ik ga ermee akkoord dat bovenstaande gegevens worden verwerkt door Effect Marketing.

    Boekingen open voor augustus 2021.